Out of office

“Wie kan rekenen, rekent op kennis”

20 januari 2011 - Op de begane vloer van Vertigo zijn donderdagmiddag 20 januari flink wat studenten bezig met het maken van spandoek om daarmee in Den Haag aandacht te trekken van kabinet Rutte. Faculteit Bouwkunde heeft haar studentenwerkplaats ter beschikking gesteld en sponsort ook de potten rode en zwarte verf en de meterslange katoenen doeken.

x2_s.jpg Studenten bezig met het maken van spandoeken in Vertigo. Foto: Bart van Overbeeke.

Het complete bestuur van studievereniging Protagoras van BMT zal vrijdag meelopen in de demonstratie. Ze hopen zoveel mogelijk studenten mee te krijgen, maar realiseren zich dat er veel afhangt van de herkansingsdatum van het tentamen dat dezelfde dag gepland is.

Bestuurslid Ellen Schmitz schildert een mooie r in de slogan ‘Wie kan rekenen, rekent op kennis’. “We hebben ons laten inspireren door reclameleuzen, deze heeft iets van Dreft, geloof ik.”

‘∑studenten=kenniseconomie’ staat er op het spandoek van Lonneke Vermeulen, vierdejaars IE&ES en voorzitter Quadrivium. Haar studieverloop laat ruimte voor dit bestuursjaar, op zes punten na heeft ze haar bachelor. “Ik gun het iedere toekomstige student om ook ervaring op te doen in een bestuur, onder andere daarom ga ik demonstreren.”

Voor deze studenten is het de eerste keer dat ze de barricaden opgaan. “We hopen dat de plannen herzien worden”, zegt Yos Purwanto, tweedejaars Bouwkunde en U-raadslid. Met zijn historisch besef zit het wel goed, hij weet te vertellen dat bij de laatste grote demonstratie in 1988 (30.000 mensen naar Den Haag) de plannen inderdaad gewijzigd zijn. Op zijn protestbord staat: ‘Je bent een rund als je met KENNIS stunt’. (NS)

Prior to the huge student demonstration on Friday, January 21 in The Hague, the ground floor of Vertigo is host to a substantial amount of students making banners to attract the Rutte government's attention. The Department of Architecture, Building & Planning put their workshop at the students' disposal, and sponsors the cans of red and black paint as well as meters of cotton sheets.