Out of office
    Alumnus TU/e verdachte in Britse moordzaak
    21 januari 2011 - Een 32-jarige alumnus van de TU/e is donderdagochtend 20 januari door de Britse politie aangehouden. Hij wordt verdacht van de moord op zijn 25-jarige buurvrouw in Bristol. Het woonhuis van de man is door de politie doorzocht. De Nederlander zit in voorlopige hechtenis en wordt door de politie verhoord. Dat melden Britse en Nederlandse kranten vrijdag.

Landschapsarchitecte Jo Yeates werd vermist sinds 17 december. Ze was een avondje gaan stappen in een pub met haar collega’s in het centrum van Bristol. Op eerste kerstdag werd haar lichaam gevonden op een landweg, enkele kilometers van haar woning. Volgens de politie kwam het slachtoffer door verwurging om het leven.

Tijdens het moordonderzoek is eerder al een man opgepakt maar hij werd korte tijd later vrijgelaten. Deze week kwam een uitgebreide reconstructie aan de orde op tv in het opsporingsprogramma Crimewatch. Aan de hand van bewakingscamera’s werden de laatste activiteiten van het slachtoffer getoond. Na de uitzending stroomden ongeveer driehonderd tips binnen bij de politie.

De opgepakte Nederlander zou al enige jaren in Engeland samenwonen met een Britse vriendin en werkzaam zijn voor een architectenbureau in Bath. De verdachte zit in voorlopige hechtenis en wordt door de politie verhoord. (FvO)

On Thursday morning, January 20, a 32-year old TU/e alumnus was arrested by the British police. He is suspected of the murder on his 25-year old female neighbor in Bristol. The man's residence was searched by the police. The Dutchman is in temporary custody and is currently under police interrogation, according to British newspapers.