Ophokken en kiezen
    Overgang naar nieuwe site nagenoeg probleemloos
    14 april 2011 - De livegang van de nieuwe corporate site van de TU/e op vrijdag 8 april heeft nauwelijks problemen opgeleverd. Dat het voor studenten op vrijdag niet mogelijk was om van buiten de universiteit op de studentenportal te komen, was het enige grote technische mankement. Dat was zaterdag weer verholpen.

Projectleidster Chantal Craamer is zeer tevreden over de bijna probleemloze livegang van de nieuwe site. “We zijn tegen een paar inhoudelijke zaken aangelopen en enkele van de links bleken nog niet te werken. Maar gebruikers maakten ons al snel opmerkzaam op die zaken en daarvoor hadden we bij het Communicatie Expertise Centrum een team van tien mensen klaarstaan. Die mensen noteerden de klachten, probeerden ze zo mogelijk direct op te lossen, of speelden ze door naar een decentrale redactie die voor dat deel verantwoordelijk is.” Vrijdag konden studenten van huis uit geen toegang krijgen tot de studentenportal, wat in verband met de tentamenperiode vervelend was. Maar dat euvel was zaterdag verholpen. Craamer begrijpt dat medewerkers en studenten zich soms wat overvallen voelden door de overgang op 8 april. “We konden de mensen pas op donderdag op de hoogte stellen, want de definitieve beslissing om live te gaan werd pas op woensdag 6 april genomen.” (HK)

The launch of TU/e’s new corporate site has barely caused any problems. The only major technical glitch occurred on Friday, when students were unable to access the student portal from outside the university. The bug was fixed by Saturday.