Ophokken en kiezen
    55ste dies natalis TU/e draait om samenwerking
    14 april 2011 - De TU/e viert donderdag 28 april haar 55ste dies natalis. ’s Middags is er vanaf 15.15 uur een bijeenkomst in de Catharinakerk en aansluitend een receptie in Muziekgebouw Frits Philips. Het thema van het elfde lustrum van de universiteit is ‘TU/e connects’.
    Bij het vijftigjarig bestaan vierde de
    TU/e haar dies ook in de Catharinakerk.
    Archieffoto’s | Bart van Overbeeke

Tijdens de bijeenkomst in de Catharinakerk houdt rector Hans van Duijn een toespraak over de ontwikkeling van de TU/e in de afgelopen 55 jaar en de plannen voor de toekomst. Daarna spreekt Wim van de Donk, Commissaris van de Koningin in Noord-Brabant, over het belang van samenwerking binnen Brabant. Afsluitend worden traditioneel de eredoctoraten uitgereikt. Dit jaar gaan die naar prof. Rosalind Williams (Verenigde Staten), prof. Silvio Aime (Italië) en prof. Frank Kelly (Verenigd Koninkrijk) voor hun bijzondere verdiensten binnen de wetenschap. Er zijn op twee avonden optredens op de Markt vanwege het lustrum. Op woensdag 27 april, vanaf 21.00 uur, staat Gerard van Maasakkers op het podium met het Orkest Zuid. Op donderdagavond staan TU/e-feestband Connector, feestband Lijn7 en lse DeLange geprogrammeerd vanaf 20.30 uur.

De bijeenkomst in de Catharinakerk is voor iedereen toegankelijk. Door het beperkt aantal plaatsen moeten geïnteresseerden zich wel inschrijven, dit kan via www.tue.nl/diesform2011.

Er zijn later dit jaar nog meer feestelijk-heden rond het 55-jarig bestaan van de TU/e. Zo brengt Studium Generale op 19 en 20 mei de TU Odyssee. Dit is een omzwerving over de campus waarbij deelnemers geconfronteerd worden met een kruisbestuiving tussen technologie en kunst. Ook spelen verschillende cultuurverenigingen op 18,19 en 20 juni de musical Moulin Rouge in het Parktheater . (GvdN)

On Thursday, April 28, TU/e will be celebrating its 55th Dies Natalis. At 3.15PM there will be a get-together in the Catharina church that will be followed by a reception at the Frits Philips Music Center. Theme of the university’s eleventh luster is ‘TU/e connects’. Wednesday and Thursday will feature performances at Markt square. On Thursday, starting at 8.30PM, TU/e party band Connector, Ilse DeLange and party band Lijn7 will perform. Free admission.