Uur U aangebroken voor bacheloronderwijs
    In memoriam

Leo Brom

Leo Brom in ‘zijn’ W-hoog.

Op donderdag 5 mei overleed, thuis in Valkenswaard, onze medewerker Leo Brom, in de leeftijd van slechts 61 jaar.
    Leo kwam op 14 juli 1997 in dienst van de faculteit Werktuigbouwkunde, in de functie van zalenbeheerder/conciërge. Zijn gehele werkzame leven aan de TU/e bleef hij actief binnen de afdeling Interne Zaken en als receptiemedewerker in het complex W-hoog/ W-laag. Daarnaast was hij lid van de bedrijfshulpverlening. Medewerkers en studenten van de faculteiten Werktuigbouwkunde en Biomedische Technologie werden door hem vriendelijk en voortvarend geholpen.

In 2009 manifesteerde zich een slopende ziekte bij Leo, waardoor hij al vrij snel genoodzaakt werd zijn werkzaamheden te staken. Maar ook -noodgedwongen- thuis bleef hij geïnteresseerd in het wel en wee van de faculteit en haar medewerkers. Leo onderhield zijn netwerk en bleef per e-mail en persoonlijk frequent contact houden met naaste collega’s. De voortgang van de verbouwing van W-hoog/W-laag volgde hij op de voet en de bouwtekeningen werden door hem thuis bestudeerd. Dat laatste is een klein voorbeeld van Leo’s intensieve betrokkenheid bij ‘zijn’ gebouw, een houding die hem karakteriseerde.

In de afgelopen maanden ging Leo’s kwaliteit van leven snel achteruit. Zijn energiereserves namen in hoog tempo af. Wandelen met de hond in de bossen van Valkenswaard was er niet meer bij, en een bezoek aan de buurtsuper kostte eigenlijk al teveel ‘kruim’. Aan een paar collega’s vertrouwde hij nog maar kortgeleden toe dat het wel eens zijn laatste zomer zou kunnen worden. Zelfs dat was hem niet gegund.

We wensen echtgenote Corrie, dochter Alice en overige familieleden veel sterkte met het verlies van Leo. We zullen zijn persoonlijkheid, inzet en interesse erg missen.

Namens de gehele gemeenschap van W-hoog/W-laag,
    Ir. Alfons Bruekers, directeur bedrijfsvoering