Uur U aangebroken voor bacheloronderwijs
    Diplomauitreiking Bouwkunde: “Jij bent de 5000ste”
    12 mei 2011 - Een bijzondere diploma-uitreiking was het dinsdag 10 mei in de Blauwe Zaal van het Auditorium. Het was niet alleen de 218de diplomaceremonie van de faculteit Bouwkunde, maar ook de laatste van decaan prof.ir. Jan Westra. En hij had nog een verrassing.
    Michiel Jobse ontvangt het vijfduizendste diploma van TU/e-faculteit Bouwkunde uit handen van scheidend decaan Jan Westra. Foto | Rien Meulman

“Heel toevallig, volstrekt niet gemanipuleerd, want daar doen wij niet aan, wordt dadelijk ook het vijfduizendste diploma uitgereikt”, zegt Westra. Hij geeft nog een laatste advies aan alle 21 afgestudeerden: “Spring niet, denk, overweeg, draag bij en wees scherp”. En omdat het nog een laatste maal kan, geeft de decaan zijn visie op het overheidsbeleid: “Beter ten Halbe gekeerd, dan voor velen gedwaald”.

Michiel Jobse is degene die het vijfduizendste diploma ontvangt. Hij studeert af in de architectuurrichting. Westra memoreert enkele dipjes tijdens het afstuderen, maar roemt zijn uiteindelijke ontwerp voor een bouwwerk aan de Zeeuwse kust. “Het wordt niet uitgevoerd, maar zou een heus sierraad zijn. En jij krijgt ook een sierraad, jij bent de vijfduizendste.” Het sieraad is een mooie bos bloemen en een extra applaus.

Per 1 juni volgt ir. Elphi Nelissen Westra op als decaan van Bouwkunde. De 219de diploma-uitreiking is voor haar. (NS)

During the 218th graduation ceremony of the Department of Architecture, Building & Planning, held in the Blauwe Zaal on Tuesday, May 10, the five-thousandth diploma was presented. Coincidentally, it was also the last graduation ceremony under the supervision of dean prof.ir. Jan Westra. Starting June 1, ir. Elphi Nelissen will take Westra’s place.