Uur U aangebroken voor bacheloronderwijs
    Friet, gras en bier
    13 mei 2011 - Lekker in de zon naborrelen na een dag vol lezingen en workshops. De Federatie Studentenverenigingen Eindhoven (FSE) hield donderdag 12 mei ‘de dag van de toekomstige ingenieur’. Na afloop was er een TU/e-brede borrel op het Auditoriumveld. Hierbij werd ook de TU/e-student van 2011 bekendgemaakt, de titel ging naar Li’ao Wang, studente Wiskunde en Technische Natuurkunde. x1_s.jpg
    Foto l Rien Meulman.

Het begint al aardig vol te stromen rond 16.30 uur, veel studenten halen bij aankomst nog wat te eten bij de frietkraam of een hamburger die wordt geserveerd uit de achterbak van een auto. De sfeer is goed en het barpersoneel loopt af en aan om zo’n vierhonderd man van drinken te voorzien. Als dan tegen een uur of vijf het zonnetje voorzichtig doorbreekt, lukt het de dj steeds beter de toegestroomde meute in beweging te krijgen. De aanwezigen vinden het wel wat, zo’n borrel voor de hele TU/e. Tweedejaars student Electrical Engineering Rob Sanders: “Het gebeurt hier niet zo heel vaak dat er zoiets voor de hele universiteit georganiseerd wordt.”

Tijdens de borrel werd ook de ‘Continu Student van het Jaar’ bekendgemaakt. De titel ging naar Li'ao Wang, zij combineerde haar bachelors Wiskunde en Technische Natuurkunde met haar functie als secretaris van de commissie Wervingsdagen. De prijs van 500 euro werd uitgereikt door Eindhovense wethouder van mobiliteit én TU/e-alumnus, Joost Helms. Rob Weteling, student Technische Bedrijfskunde werd tweede en de derde plek was voor studente Technologie Management Merel de Bruijn. De borrel was de afsluiting van de ‘FSE dag van de toekomstige ingenieur’. De hele dag werden er lezingen gegeven over onderwerpen als kernfusie en duurzame bouwprojecten en er was een casestudy van Shell over het exploreren van gasvelden in Maleisië.

De organisatie is tevreden over het verloop van de dag, vertelt Nadine van Helvoort, zij is voorzitster van studievereniging Industria (Technische Bedrijfskunde) en zit in de commissie die de FSE-dag organiseert: “We zijn best lang met de organisatie bezig geweest. Het was lastig om alle studieverenigingen erbij te betrekken, maar uiteindelijk heeft iedereen een bijdrage geleverd.”(GvdN)

Enjoying drinks in the afternoon sun after a day full of lectures and workshops: last Thursday, May 12, the Federation of Student Associations Eindhoven (FSE) organized ‘The day of the future engineer’. Afterwards, there were drinks for all TU/e people on the Auditorium lawn, during which the TU/e student of 2011 was revealed. First prize was for Li’ao Wang, a student of Mathematics and Applied Physics.