Uur U aangebroken voor bacheloronderwijs
    Discussiëren met de gemeente over studentenbeleid
    18 mei 2011 - Om Eindhoven voor studenten een prettigere stad te maken om te wonen en te leven, organiseert het Platform Wonen van de gemeente Eindhoven een openluchtdebat voor studenten en beleidsmakers. Op donderdag 26 mei wordt in het Karel Vermeerenplantsoen gediscussieerd over thema’s als studentenhuisvesting, evenementenorganisatie en binding van studenten aan de stad.

Bij de brainstorm- en discussieavond zijn naast wethouders en de gemeenteraad ook vertegenwoordigers van de TU/e, Fontys, de Design Academy, het bedrijfsleven en woningcorporaties aanwezig.

Drs.ir. Jessie van Rooij, programmamanager Wonen en Wijken van de gemeente Eindhoven, legt uit wat de opzet is van de discussieavond: “De avond heeft een heel open karakter. We willen studenten in de gelegenheid stellen feedback te geven op het beleid van de gemeente.” (GvdN)

In order to improve students’ living standards in Eindhoven, the city’s Platform Wonen will be organizing an open-air debate for students and policy makers. On Thursday, May 26, the Karel Vermeerplantsoen will be the setting for a discussion on themes such as student housing, the organization of events, and binding students to the city. The night starts at 7PM.