Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
Eerstejaars dit jaar wél op kroegentocht tijdens Intro
25 maart 2010 - Er komt dit jaar toch weer een kroegentocht in de introweek. In 2009 ging de kroegentocht voor het eerst sinds jaren niet door, omdat de toenmalige Introcommissie in plaats daarvan een sportfeest hield. De Centrale Intro Commissie (CIC) 2010 ziet de kroegentocht echter als ‘essentieel onderdeel’ van de Introweek.

“We willen alle facetten aan de studenten meegeven. Daar hoort ook een kennismaking met het Stratumseind bij”, verklaart Jordan Dorlijn van de CIC. Uit een evaluatie zou bovendien blijken dat de kroegentocht werd gemist.

Anders dan andere jaren is het slotfeest niet meer bij de Bunker, maar op het TU/e-terrein. De CIC heeft dit in overleg met het Onderwijs en Studenten Service Centrum besloten, om meer veiligheid te creëren en de geluidsoverlast voor omwonenden van de Bunker te beperken.

Dit jaar is er geen apart sportfeest. CIC-lid Li’ao Wang: “We willen iedereen de kans geven zich te profileren. Sport komt op het eindfeest zeker aan bod, maar dus niet als enige.”

De CIC heeft verder besloten dat de ‘kids’ op maandagavond bij hun ‘papa’s en mama’s’ mogen eten. Eerder was dat later in de week. “We vinden het beter voor de binding als ze dat de eerste dag al doen”, zegt Dorlijn.

De eerstejaars maken van 16 tot en met 20 augustus kennis met de TU/e en de stad. (JvG)/.