spacer.png, 0 kB
Volg Cursor via Twitter Volg Cursor via Facebook Cursor RSS feed
spacer.png, 0 kB

spacer.png, 0 kB
 
Cursor in PDF formaatCursor als PDF
PrintE-mail Tweet dit artikel Deel dit artikel op Facebook
En ik vind

Normaal gesproken probeer ik me zoveel mogelijk met de grote lijnen bezig te houden, niet te veel in te gaan op de kleinere problemen van deze universiteit. Zachte kroketten zijn immers veel minder belangrijk dan slecht-Engels pratende docenten of ondoordachte curricula. Maar aangezien ik daar op dit moment weinig problemen mee heb, kan ik het toch niet laten om een kleine frustratie over onze vrienden van Albron te ventileren.
Het zit hem ook vooral in de timing, denk ik. Als je de eerste dag van het nieuwe collegejaar naar de TU/e komt dan wil je op een relaxte wijze kunnen beginnen. Je ziet al je studiegenoten weer, praat wat bij over je vakantie, je geniet van je eerste bakje koffie van het nieuwe jaar…
En daar loopt het spaak. “Nieuw beleid”, zegt de vriendelijke mevrouw van Albron, “vanaf heden gaat de kantine in het Auditorium pas om half tien open.” Tegensputteren dat je slechts een kopje koffie wilt, heeft geen zin. “U kunt bij de servicedesk koffie krijgen”, luidt het alternatief. Een alternatief dat 35 cent meer kost! Voor minder koffie! “Bij de automaten kost de koffie 30 cent”, zegt ze, maar iedereen die wel eens in het Auditorium komt, weet dat daar een wereld van verschil in zit. Zeker voor je eerste bak van de dag, want dan geniet je er nog het meest van.
Het is treurig, maar klaarblijkelijk is er niets aan te doen. De meeste mensen klagen er even over en kopen dan toch de bak van 65 cent. Je wilt immers toch kunnen genieten van die eerste bak koffie. Vette winst voor de cateraar. Welnu, zo gemakkelijk laat ik me dus niet piepelen! Morgen zet ik gewoon weer mijn eigen koffie en neem ik een grote thermoskan mee. En die zal ik dan demonstratief, voor hun neus, uitdelen aan iedereen die wil. Ha! Dat zal ze leren…

Thomas Delissen is student Informatica