Stefan van Delft over Eureka!Cup

GTD weg uit het hart van de universiteit

Raceauto studenten verbeterd
Zes finalisten voor duurzaamste scriptie
24 januari 2008 - Zes genomineerde studenten strijden donderdag 14 februari op de TU/e om de prestigieuze Shell Bachelor Master Prijs 2007. Dan valt de beslissing wat Nederlands’ duurzaamste scriptie van het afgelopen jaar was. De zes studenten gaan in Eindhoven proberen de jury ervan te overtuigen dat hun afstudeerwerk het beste is wat afgelopen jaar in Nederland werd afgeleverd.

Wordt het een pleidooi voor dunnefilm silicium zonnecellen als de zonneceltechniek van de toekomst? Of misschien een betoog dat een lans breekt voor de pulse-combustor technologie voor een schone, duurzame toekomst? Of toch een uiteenzetting met als conclusie dat geothermische energie de consumptie en afhankelijkheid van fossiele brandstoffen vermindert?/.