Stefan van Delft over Eureka!Cup

GTD weg uit het hart van de universiteit

Raceauto studenten verbeterd
Drieduizendste promotie op de TU/e is net als alle andere promoties
24 januari 2008 - De promotie van ir. Ard Koeken, gistermiddag in het Auditorium, is de drieduizendste aan de TU/e. In 1959 had de toenmalige Technische Hogeschool Eindhoven haar eerste promotie.
Ir. Ard Koeken, gisteren tijdens de promotieplechtigheid. Foto: Bart van Overbeeke

In 1992 bereikte de teller de duizend en in 2001 de tweeduizend. Die mijlpalen waren toen geen reden voor een feestje, en overeenkomstig was er gisteren slechts een heel klein feestelijk tintje: bloemen en een boekenbon voor de nieuwbakken doctor. “We willen het bescheiden houden. Het is in feite een promotie zoals alle andere”, laat Bureau Promoties en Plechtigheden weten.

Koeken deed onderzoek naar de mogelijkheid om kooldioxide te gebruiken als oplosmiddel in verf en lijm, als vervanger voor de traditionele organische oplosmiddelen, die vaak milieuvervuilend en brandgevaarlijk zijn./.