“Ik houd van de warme klank van een altviool”

Jezelf verliezen in een cyclotron van het verstand

Chinese draak danst boze geesten weg
Bouwkundestudenten leren metselen
21 februari 2008 - Gedreven metselen studenten Bouwkunde woensdag 20 februari een muurtje. Het is weer eens wat anders dan de theorie die ze doorgaans krijgen voorgeschoteld.
Foto: Rien Meulman

Dertig studenten konden hun metselkunsten vertonen bij de Bouw Educatie Groep in Veldhoven.

’s Ochtends kregen ze theorieles en ’s middags mochten ze aan de slag. Dankzij de workshop kunnen Bouwkundestudenten kennismaken met de praktijk. Voor de bijeenkomst is geen reguliere mortel gebruikt. “De muurtjes moeten namelijk afgebroken worden. Want we hebben de ruimte weer nodig”, vertelt Bart Lemmens, voorzitter van SUPport.

SUPport is de vereniging voor Building Technology en Construction Technology van de faculteit Bouwkunde.

De jury bekeek wie de beste metselaars waren. Vervolgens volgde met de overgebleven studenten een vragenronde over de theorie. Prof.ir. Frits Scheublin, hoogleraar Construction Technology bij Bouwkunde, was juryvoorzitter. De beste metselaar (die bij het ter perse gaan van deze Cursor nog niet bekend was) mag een dag meelopen met de voorzitter van de raad van bestuur van bouwbedrijf Hurks.