“Ik houd van de warme klank van een altviool”

Jezelf verliezen in een cyclotron van het verstand

Chinese draak danst boze geesten weg
ASML structureel om tafel met TU/e
21 februari 2008 - ASML en de TU/e versterken het overleg over de onderlinge samenwerking. Het bedrijf en de universiteit hebben afgesproken om periodiek met multidisciplinaire teams om tafel te gaan zitten om de bestaande samenwerking te bespreken en te kijken naar nieuwe kansen.

Namens de TU/e gaan prof.dr.ir. Jos Baeten (W&I), prof.dr.ir. Paul van den Bosch (E), prof.dr.ir. René de Borst (Wtb) en dr. Joost van der Mullen (TN) aan het overleg deelnemen. Aan ASML-zijde zit een vierkoppig, multidisciplinair team uit de hoogste regionen van ASML-research aan tafel. De eerste bijeenkomst is waarschijnlijk binnen een maand. Daarna zal het gezelschap een keer per drie tot zes maanden bijeenkomen.

De TU/e had tot op heden alleen met DAF een dergelijk overleg. Daar is echter slechts één hoogleraar direct bij betrokken, prof.dr.ir. Maarten Steinbuch.

Voor drs.ir. Pieter de Bock, account manager grootbedrijf bij de TU/e en trekker van het ASML-overleg, betekent het een mijlpaal. Volgens hem is bij DAF gebleken dat een dergelijke wijze van samenwerking vruchten afwerpt. “Elke keer blijkt dat we samen nieuwe kansen kunnen identificeren en ook naar de toekomst toe effectiever kunnen opereren.”/.