“Ik houd van de warme klank van een altviool”

Jezelf verliezen in een cyclotron van het verstand

Chinese draak danst boze geesten weg
Prijzen voor zwemmers en roeiers bij Studenten Sportgala
21 februari 2008 - Zwemster Wendy van der Zanden, zwemmer Joeri Verlinden en roeiers Thêta Eerste Jaars Zware Acht waren woensdagavond 20 februari de winnaars van het ESSF Studenten Sportgala. x1_s.jpg
Yoeri Verlinden (links) krijgt de prijs uit handen van drs. Joep Huiskamp van de Dienst Algemene Zaken van de TU/e. Foto: Rien Meulman
In de Blauwe Zaal van het Auditorium werd voor de tweede keer een sportgala gehouden om de beste sportvrouw, sportman en sprotploeg van het jaar uit te roepen. Volgens secretaris Clemens Rammeloo brachten dit jaar honderdveertig sportkaarthouders hun stem uit.

Winnares Van der Zanden was genomineerd vanwege haar eerste plaats op het NK lange en korte baan op de tweehonderd meter rugslag. Bovendien is ze opgenomen in de EK-selectie. Ze nam het in de categorie ‘beste studentensportvrouw’ op tegen volleybalster Antoinette Posthuma en zwemster Linsy Heister.

In de categorie ‘beste studentensportman’ won TU/e’er Joeri Verlinden. Hij had roeier Floris Lievens en turner Carlo van Minde als concurrenten. Zijn nominatie had hij onder meer te danken aan de kwalificatie voor het EK lange en korte baan, het WK korte baan en de Olympische Spelen vlinderslag. Bovendien werd hij drie keer eerste op het NK vlinderslag.

De roeiers van de Thêta Eerste Jaars Zware Acht waren genomineerd vanwege de eerste plaatsen die ze behaalden tijdens de Randstad Regatta en Martini Fegatta. De andere twee genomineerden in de categorie ‘beste studentensportteam’ waren de handballers van het Oktopus-damesteam en de zwemmers van Nayade’s heren-estafetteteam.

Het sportgala was voor iedereen toegankelijk. Een hoogleraar van de Katholieke Universiteit Leuven gaf een lezing over ‘prestatieverbetering door modelgebaseerde real time monitoring, TNO verzorgde een lezing over health and sports. Verder waren er demonstraties tapdans, paalsport (de sportieve variant van paaldansen) en Latin.