“Ik houd van de warme klank van een altviool”

Jezelf verliezen in een cyclotron van het verstand

Chinese draak danst boze geesten weg

Unipartners viert lustrum met nieuwe huisstijl

22 februari 2008 - Studenten-adviesbureau UniPartners bestaat dit jaar twintig jaar. In plaats van feest te vieren, heeft het bureau de energie gestoken in een nieuwe huisstijl en een nieuw logo. Het oude logo, elf jaar terug ontworpen door een student, voldeed niet meer - te weinig uitstraling, te studentikoos.

x2_s.jpg

Het nieuw logo.

Dit keer werd een communicatiebureau ingeschakeld voor het beeldmerk, Van Zandbeek Communication. Na een traject - onder meer het vastleggen van uitgangspunten en positionering - rolde daar het bij dit artikel afgebeelde logo op. Het logo is hetzelfde voor al de tien vestigingen van Unipartners, om een eenduidiger beeld naar buiten te brengen. De Eindhovense vestiging is sinds vorige week een pr-campagne aan het voeren, met flyers, posters en collegepraatjes. Een feest voor het twintigjarig bestaan is nog niet gepland, maar Unipartners sluit niet uit dat dat er wel nog komt.

Unipartners, een organisatie die geheel bemand wordt door studenten, neemt projecten aan uit het bedrijfsleven en zoekt hier studenten bij die het kunnen uitvoeren. De voorloper van UniPartners ging twintig jaar geleden in Eindhoven van start. Sinds 1997 draagt het bureau de naam UniPartners. Er zijn inmiddels negen zusterondernemingen, in andere universiteitssteden in Nederland. Het bestuur van Unipartners Nederland zit nog in Eindhoven. Meer informatie is te vinden op www.unipartners.nl.