“Ik houd van de warme klank van een altviool”

Jezelf verliezen in een cyclotron van het verstand

Chinese draak danst boze geesten weg
TU/e gaat kennismigranten werven in Turkije
27 februari 2008 - De TU/e neemt half april deel aan een handelsmissie naar Turkije, met als voornaamste doel kennismigranten te werven. In Istanbul worden hiervoor onder andere enkele onderwijsinstellingen bezocht.

Het is niet de eerste keer dat de TU/e op pad gaat in Turkije. Afgelopen drie jaar werden al missies ondernomen naar dit land, waar wordt samengewerkt met de Middle East Technical University (METU) in Ankara, Istanbul Technical University (ITU) en de universiteit van Bogazici. En niet zonder resultaat: de instroom van Turkse studenten in masteropleidingen van de TU/e is sindsdien aanzienlijk toegenomen, stelt dr. Karen Ali, hoofd van het Onderwijs en Studenten Service Centrum.

Ook de gemeenten Eindhoven en Tilburg, de Brabantse Ontwikkelings Maatschappij, de Universiteit van Tilburg en de hogescholen Avans en Fontys nemen deel aan de handelsmissie die van 13 tot 20 april voert naar Kayseri en Istanbul. De TU/e neemt alleen deel aan het bezoek aan Istanbul, waar afspraken gepland staan met de burgemeester, de Kamer van Koophandel en enkele onderwijsinstellingen.  De universiteit wordt vertegenwoordigd door Karen Ali en prof.dr.ir. Jan Fransoo (Technologie Management). In totaal gaan vijftig tot zestig mensen mee op de missie.