Logistieke innovatie: Supply Chain Campus

Netwerken voor een nieuw onderkomen

Een echte Le Corbusier op Strijp-S
Aan tafel met Océ en Accenture
17 april 2008 - Een viergangendiner in het Sofitel Cocagne op kosten van de baas is niet slecht. Zeker niet als je nog niet eens voor die baas werkt. Tien studenten schoven dinsdagavond aan tafel met recruiters van Océ en Accenture voor het Bedrijvendiner, een nieuw initiatief van de commissie Wervingsdagen. Onder het genot van onder andere runderbouillon met maar liefst drie soorten selderij maakten de studenten nader kennis met het bedrijf van hun keuze.
Foto: Bart van Overbeeke

Zowel aan de Océ-tafel als aan de Accenture-dis was de sfeer ontspannen en informeel, precies de bedoeling van organisatoren Steffie Peters en Lisanne Saes. Vanaf de zijlijn hielden zij een oogje in het zeil en bovendien zat aan beide tafels ook een lid van de commissie voor een vlotte conversatie. Hun aanwezigheid leek overbodig; er werd meteen druk gepraat en de recruiters zorgden er zelf voor dat ze iedereen persoonlijk spraken. Luuk Hauser, recruiter voor Océ: “Dit is een leuke manier om informeel met studenten te praten, ook over andere dingen dan werk, zodat je ze op een betere manier leert kennen. Het kost wel tijd, maar het is een geslaagde avond.”

Ook de studenten zijn positief. Arno Wemmenhoven, student Technische Bedrijfskunde, mocht van Océ een vorkje meeprikken op basis van zijn cv. Hij had zich voorbereid door de website van Océ goed te bekijken en uiteraard door niet te veel te eten van tevoren. Na afloop van het diner is hij zeer te spreken over deze opzet, maar concrete toekomstplannen bij het Venlose bedrijf heeft hij nog niet. Wel is hij welkom voor vervolggesprekken en een rondleiding. Maarten Hoeppermans studeerde de dag voor het diner nog af met een 8 bij Technische Bedrijfskunde. Hij schoof aan bij Accenture. “Het was erg leuk, zoals ik verwacht had. Er was geen gevoel van concurrentie, het was heel informeel.” Zijn keuze voor een toekomstige werkgever staat nog niet vast, wel heeft hij meer interesse voor Accenture gekregen. Zij hebben hem al laten weten contact te willen houden.

Als na een evaluatie de commissie Wervingsdagen zelf ook tevreden is, zal dit initiatief volgend jaar zeker herhaald worden, aldus Lisanne Saes.