Logistieke innovatie: Supply Chain Campus

Netwerken voor een nieuw onderkomen

Een echte Le Corbusier op Strijp-S
Demomodel TU/e in automuseum München
23 april 2008 - De toekomst van autotechnologieën en -ontwerpen in Nederland. Dit onderwerp staat centraal op een tentoonstelling in het Verkeerscentrum van het Deutsches Museum in München. De TU/e levert hier een belangrijke bijdrage aan met het demomodel van de ‘de auto van de toekomst. x8_s.jpg
Rechts het demomodel van de TU/e. In het midden de ontwerpen van de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen en links de bijdrage van Modesi. Foto: Rokus van Iperen.

Daarin zijn vooral de ophanging en de aandrijving goed te zien zijn. Tevens staat er een schaalmodel van het exterieur.

Studenten en medewerkers van Werktuigbouwkunde werkten van 2005 tot 2007 met de universiteiten van Delft en Twente aan het ontwerp van de ‘auto van de toekomst’. De resultaten waren in 2007 op de AutoRAI te zien. Het ontwerp laat een zuinige en comfortabele auto zien.

In het Duitse museum zijn ook ontwerpen van de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen en van het bedrijf Modesi te bezichtigen. Modesi zit op het TU/e terrein, maar is een zelfstandige onderneming.De tentoonstelling is een initiatief van het Nederlandse consulaat. De Nederlandse automotive branche heeft een goede naam in Duitsland. Erwin Meinders en Rokus van Iperen van Werktuigbouwkunde hebben het aandeel van de TU/e in Duitsland verzorgd. De tentoonstelling loopt nog tot 15 mei.