Ontwerpen in vier uur

‘Gij zult geen plagiaat plegen’

220V Festival in het Gaslab

Zoeken naar dé student met hét idee

31 oktober 2008 - Ken (of ben) jij hét voorbeeld van inzet voor kennis en samenleving van dit jaar, oftewel een echt studerend rolmodel? Nomineer hem of haar dan (of laat jezelf voordragen) voor de verkiezing van de ScienceGuide Student van 2008. Het gaat wel echt om de eer; er zijn geen grote prijzen te winnen.

De studentenvakbonden LSVb en ISO zoeken samen met het online wetenschappelijk nieuwsmagazine ScienceGuide naar die student ‘wiens werk een breed herkenbare impuls geeft aan vindingrijke, vernieuwende toepassing van wetenschappelijke kennis’. Of, zoals ScienceGuide-hoofdredacteur Pieter Gerrit Kroeger benadrukt: “We zoeken niet zomaar een student met mooie cijfers, maar iemand met een écht idee.” Dat idee moet aansluiten bij het thema van dit jaar: creativiteit bij innovatie. Vorig jaar won de Delftse student Marten Hillen vanwege zijn onderzoek naar watermanagement.

Op dinsdag 11 november, tijdens de tweede editie van ‘Vliegende Hollanders - de Science & Technology Summit’ in Amsterdam, wordt de winnaar van 2008 gehuldigd door leden van het Innovatieplatform. Nomineren kan tot en met woensdag 5 november bij Kroeger (redactie@scienceguide.nl) of bij de studentenvakbonden (lisa@lsvb.nl of iso@iso.nl).