TU/e’er tweede bij NK rapid- schaak

Betere kwaliteit MRI-scans

Ballenbak
Provincie steunt werving buitenlandse studenten
19 november 2008 - De TU/e en de Universiteit van Tilburg krijgen elk van de
provincie Noord-Brabant 650.000 euro om topstudenten te werven buiten de Europese Economische Ruimte (EER).

Met de financiële steun verwacht het provinciebestuur de concurrentie aan te kunnen met de Randstad dat nu relatief veel buitenlands talent trekt. Volgens een zegsman wil Noord-Brabant als kennisregio voorop blijven lopen. “Maar dan is het nodig om het dalende aantal studenten tegen te gaan en daarbij vooral te focussen op toptalent.”

Vijf ton van de subsidie gaat direct naar beurzen voor buitenlandse studenten om aan de TU/e een masteropleiding te volgen. Na afloop van hun studie ligt in Brabant een baan voor ze klaar van minimaal drie jaar.

Het resterende bedrag, ander-halve ton, is bestemd voor werving in het buitenland. “Grotendeels voor onze man in China”, aldus een woordvoerder van de TU/e. Deze vaste kracht gaat namens de TU/e langs Chinese universiteiten en bedrijven om topstudenten binnen te halen.

Ongeveer vijftien topstudenten kunnen dankzij een ‘provinciebeurs’ naar de TU/e komen voor een masteropleiding./.