TU/e’er tweede bij NK rapid- schaak

Betere kwaliteit MRI-scans

Ballenbak
ID-studenten ontwerpen in Hongkong
19 november 2008 - Vier masterstudenten van de faculteit Industrial Design (ID) en drie hoogleraren van de TU/e reizen begin december af naar Hongkong voor de Business of Design Week.

Het evenement -van 6 tot en met 14 december- is vergelijkbaar met de Dutch Design Week in Eindhoven. “Maar de Chinezen leggen de nadruk veel meer op de zakelijke aspecten”, aldus prof.dr.ir. Loe Feijs van ID.

De studenten bezoeken bedrijven en gaan voor deze ondernemingen aan de hand van probleemstellingen ontwerpen. Ze werken vier dagen samen met studenten uit Hongkong in een open studio zodat het publiek over hun schouder kan meekijken. Ook designstudenten uit Den Haag, Rotterdam en Zwolle doen mee. De kleine gemengde groepen worden begeleid door onder anderen Feijs. Iedere dag eindigt met presentaties van het werk en een uitverkiezing van het beste ontwerp.

Voor de DesignWeek in Hongkong wordt ieder jaar een ander land uitgenodigd. Dit jaar is Nederland aan de beurt. “De reis moet wederzijdse contacten, naamsbekendheid en meer inzicht in een andere cultuur opleveren”, aldus Feijs.
De uitwisseling is een initiatief van het ministerie van Economische Zaken en wordt voor een deel door het departement gefinancierd./.