Sint op de TU/e

‘The place to be’

Materialenstrijd bij KOers
Sint: following in technology
4 december 2008 - “Zie ginds komt de stoomboot uit Spanje weer aan. Hij drukt op een knopje en vliegt naar de maan!” Een kleine dappere bezoekster van het sinterklaasfeestje aan de TU/e draagt de techniek duidelijk al hoog in het vaandel. In de Blauwe Zaal had ze zondagochtend 30 november de lachers op haar hand met haar ondeugende liedje. Of ze hetzelfde rijmpje zo meteen, als de goedheiligman zelf gearriveerd was, nóg een keertje wilde zingen? Nee, dat toch maar niet.
Foto: Bart van Overbeeke

Zo’n tweehonderdvijftig kinderen van TU/e-medewerkers, van twee tot en met acht jaar, kwamen zondag naar het sinterklaasfestijn op de campus, gesplitst in een ochtend- en een middagzitting. Ook de goedheiligman bleek zich goed bewust van het feit dat Eindhoven ‘leading in technology’ is en integreerde speciaal voor zijn bezoek aan de universiteit een headset in zijn baard. Deze mocht de sint lenen van Ruud van Vliet, voorzitter van de TU/e-personeelsvereniging die het feestje traditiegetrouw organiseerde. “Vorig jaar zat een microfoon verstopt onder zijn baard, maar dat leverde enorme ruis op doordat die baard ertegenaan schuurde. Daarom heb ik mijn headset maar meegebracht”, aldus Van Vliet.