“Ik heb de mooiste baan die er is”

Graduate schools versus onderzoeksscholen

Martien Coppens’ blik
Gouden jubileum voor TH-berichten/Cursor
22 januari 2009 - Om te vieren dat vijftig jaar geleden TH-berichten, dat later overging in Cursor, van start ging, verschijnt in de Cursor van 5 februari een special over de geschiedenis van het blad. In het Hoofdgebouw wordt op die dag een expositie van typerende cartoons en illustraties uit het blad geopend.

‘Een blad dat de bedoeling heeft u op de hoogte houden van datgene wat er in en rond de technische hogeschool te gebeuren staat.’ Met die intentie ging op 4 februari 1959 het weekblad TH-berichten van start. Het is in die eerste jaren een mededelingenblad pur sang. Medio jaren zeventig krijgt het een meer journalistieke invulling en begin 1983 wordt de positie van TH-berichten officieel vastgesteld door het opstellen van een redactiestatuut en de instelling van een redactieraad.

Wanneer in september 1986 de TH transformeert tot TU, transformeert TH-berichten tot Cursor.

Iedereen die het gouden jubileum wil vieren met de redactie, is op donderdag 5 februari van harte welkom in de hal van het Hoofdgebouw, waar om 16.00 uur de opening van de tentoonstelling plaatsvindt. Aansluitend is er een borrel.