“Ik heb de mooiste baan die er is”

Graduate schools versus onderzoeksscholen

Martien Coppens’ blik
Marius Monen naar Innovation Lab
22 januari 2009 - Drs. Marius Monen, directeur bedrijfsvoering bij de faculteit Bouwkunde, wordt vanaf 1 maart 'directeur technology transfer' bij Innovation Lab. Monen was vanaf oktober 2006 directeur bedrijfsvoering bij Bouwkunde, nadat hij er eerst ongeveer een jaar adjunct-directeur was. x1_s.jpg
Marius Monen.

Aanleiding voor de vacature is enerzijds het groeiende aantal activiteiten en projecten van het Innovation Lab, en anderzijds het feit dat de directeur van Innovation Lab ir. Wim Bens ruimte zoekt om nieuwe initiatieven te ontplooien. Bens blijft bij Innovation Lab onder andere verantwoordelijk voor start-ups van nieuwe bedrijven en ondernemersschap; Monen gaat zich onder meer bezig houden met ondersteuning van de tweede en derde geldstroom-activiteiten. Daaronder valt ook account management, en het project office dat faculteiten en onderzoekers helpt bij het binnenhalen van grote programma’s en subsidies.

Monen was bij Bouwkunde een van de drijvende krachten achter onder meer de internationalisering en de draai richting een meer onderzoeksgerichte faculteit. "Er zijn een aantal dingen goed op de rit gezet", aldus Monen. De vertrekkend directeur bedrijfsvoering beklaagde zich oktober afgelopen jaar over het geld dat de faculteit Bouwkunde toebedeeld krijgt vanuit het universiteitsbestuur. De lange termijn initiatieven van Bouwkunde, zoals de focus op onderzoek, zouden hierdoor 'de nek worden omgedraaid', vertelde Monen toen.

Het College van Bestuur gaat in overleg met het faculteitsbestuur en de vertrouwenscommissie van de faculteitsraad op zoek naar een opvolger.