“Ik heb de mooiste baan die er is”

Graduate schools versus onderzoeksscholen

Martien Coppens’ blik
Bestuur deelt uit vanwege eerste plaats op wereldlijst
28 januari 2009 - In een gisteren gepubliceerde wereldranking over onderzoek samen met het bedrijfsleven staat de TU/e op de eerste plaats. Om deze eerste plek te vieren biedt het bestuur morgen, donderdag 29 januari, iedereen een traktatie aan. De traktatie is tussen 10.00 en 16.00 uur te verkrijgen in alle kantines van de TU/e, de University Club en in De Zwarte Doos.

Van de 350 grootste research universiteiten ter wereld creëert de TU/e procentueel de grootste wetenschappelijke output in samenwerking met de industrie. In een wereldranking, opgesteld door het Leidse Center for Science and Technology Studies (CWTS), staat de TU/e met een score van 10,5 procent van de publicaties bovenaan, gevolgd door drie Japanse universiteiten, en daarachter Delft. Lees meer hierover op de TU-website.