Nieuwe directeur TUimelaar

Productievere zonnecellen

Carnaval in Lampegat
Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
Voetjes van de vloer in het Auditorium
19 februari 2009 - Klassieke ballroom, opzwepende latin. Het passeerde allemaal de revue op het Nederlands Toernooi voor Dansende Studenten afgelopen weekend. Studenten uit heel Nederland vertoonden hun danskunsten in het Auditorium. De organisatie lag in handen van de Eindhovense studentendansvereniging Footloose.
Foto’s:Rien Meulman

“Het was fantastisch”, blikt commissievoorzitter Hans Loomans terug. Met Kenny Meesters en Félienne Hermans zette hij het toernooi op poten. Het evenement telde 226 deelnemers uit Maastricht, Nijmegen, Twente, Groningen, Rotterdam en Amsterdam. Ook de Footloose-leden waren uiteraard van de partij.

Tijdens het blinddate-spel op zaterdag werden danspartners willekeurig aan elkaar gekoppeld. De wedstrijden moesten ze vervolgens met diezelfde partner dansen. Loomans: “Veel deelnemers vonden het leuk om een keer met een ander te dansen. Bovendien zijn het geen belangrijke wedstrijden, het draait vooral om de gezelligheid.”

Het was de eerste keer dat het toernooi in Eindhoven is gehouden. Loomans: “Dat beviel zo goed, dat de dansvereniging uit Maastricht, die volgend jaar de organisatie op zich neemt, het evenement opnieuw in Eindhoven wil houden.”