Nieuwe directeur TUimelaar

Carnaval in Lampegat
Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
Introcommissie schrapt kroegentocht
19 februari 2009 - De Intro van dit jaar bevat geen kroegentocht. In plaats daarvan komt er op de woensdagavond een feest van sportkoepel ESSF, ergens in de binnenstad. Het Studenten Advies Orgaan keurde vorige week het plan van de Centrale Intro Commissie (CIC) om de kroegentocht te schrappen goed.

CIC-persvoorlichter Tim van Amstel vertelt dat het om het belang van de studenten gaat. Bij de kroegentocht staan kleinere groepjes vaak in half lege cafés, dan is het volgens de CIC beter om ergens met zijn allen een feest te vieren.

De organisatie van het feest komt in handen van sportkoepel ESSF, die op de komst van een sportfeest heeft aangedrongen. De koepel voelde zich ondergesneeuwd in het avondprogramma van de Intro van 2008. Het feest wordt een algemeen feest, vertelt Van Amstel, waar iedereen welkom is. Locatie en invulling van het feest zijn nog helemaal open.

Horeca-uitbaters op Stratumseind, waar de kroegentocht wordt gehouden, zijn niet blij met het verdwijnen van de tocht, zegt Ad Aben, bedrijfsleider van Café Spijker: “Wij springen uiteraard geen gat in de lucht. Ik denk dat we omzet mis gaan lopen. De introweek kost ons veel geld aan sponsoring, en daarom is het wel jammer dat de kroegentocht nu wegvalt. Maar ik weet niet wat het sportfeest inhoudt. Als dat ook tot elf uur duurt, en ze komen daarna onze kant op, dan valt het misschien allemaal wel mee.”/.

Zie Vox populi over dit onderwerp