Nieuwe directeur TUimelaar

Carnaval in Lampegat
Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
Industrial Design zoekt nieuwe decaan
19 februari 2009 - De faculteit Industrial Design (ID) is begonnen met de werving van een nieuwe decaan. Prof.dr.ir. Jeu Schouten (63), decaan sinds de start van ID in 2000, wil bij de start van het komende collegejaar het stokje overdragen. Een jaar later gaat hij met emeritaat.

In de Volkskrant van afgelopen zaterdag stond de vacature al, en ook in deze Cursor is de vacature opgenomen, bij de universiteitsberichten. De advertentie in de Volkskrant is vooral voor de zichtbaarheid, vertelt drs. Sabine van Gent, directeur Bedrijfsvoering van ID. Het echte zoekwerk zal worden gedaan door wervings- en selectiebureau Van der Kruijs. Zij zullen vooral de (internationale) netwerken van de faculteit afspeuren naar kandidaten.

De faculteit zoekt een internationaal erkende autoriteit op het gebied van ontwerp van intelligente systemen en producten. De kandidaat moet gepromoveerd zijn, en de blik sterk naar buiten gericht hebben. “Jeu Schouten heeft veel tijd en energie gestoken in het internationale netwerk”, licht Van Gent toe. “De nieuwe decaan moet de contacten verder uitbouwen. Verder moeten de vier onderzoeksgroepen van ID naar elkaar toe werken, en er moet worden gewerkt aan de integratie van onderzoek en onderwijs. De nieuwe decaan moet die processen stimuleren en faciliteren.”

Schouten verdwijnt overigens niet naar de achtergrond in september dit jaar, vertelt Van Gent. Hij gaat de onderzoeksvisitatie begeleiden, die in het najaar van start gaat. “Wanneer dat is afgerond, heeft hij alle belangrijke mijlpalen bereikt die je kunt bereiken in de opbouw van een faculteit.” De onderwijsvisitatie vond in 2007 plaats./.