Nieuwe directeur TUimelaar

Carnaval in Lampegat
Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
Max Havelaar voor iedereen

3 maart 2009 - Een student gebruikt zijn mobieltje om de kleur van de testkoffies beter te zien. Hij was een van de vijftien studenten en medewerkers die vanochtend als testpanel bij het bedrijf Maas in Son uit vier verschillende koffiesoorten de nieuwe automatenkoffie voor de TU/e uitkozen. Max Havelaarkoffie scoorde het hoogste aantal punten.

x2_s.jpg
Foto: Peter Spijker

Het uitje werd georganiseerd door Dienst Interne Zaken (DIZ), die in april op de gehele campus nieuwe automaten laat installeren, zo’n zestig in totaal.

Als onderdeel van de aanbesteding die medio september 2008 van start ging, hield DIZ in januari ook al een blinde-smaaktest. Van de vijf bedrijven die aangaven te willen deelnemen aan de aanbesteding, haakten er drie voortijdig af. Er bleven er twee over: Douwe Egberts en Maas. De 25 deelnemers aan het testpanel beoordeelden de Maaskoffie toen als meest smaakvolle. “Douwe Egberts legde het dik af qua smaak”, vertelt Monique Kuyck, hoofd Services bij DIZ. Daardoor levert Maas, dat ook het huidige koffieautomatencontract heeft, de komende zes jaar de automatenkoffie op de campus.

De koffie die nu nog overal op de TU/e uit de automaten komt, zat ook in de test. Maar deze kreeg dus minder waardering van het testpanel dan de 'eerlijke' koffie van Max Havelaar. Voor de prijs maakt het geen verschil: de koffieprijs die de koffiedrinker betaalt, blijft hetzelfde.