Bij de harmonie

GTD één jaar bij TNO

Orkanen in het hoofd en Gaslab
Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
Volkskrantdebat over groene economie aan TU/e
26 maart 2009 - Hoe krijgen we in Nederland een florerende, groene economie? Die vraag moet op dinsdagavond 31 maart worden beantwoord tijdens een door de Volkskrant georganiseerd debat in het Auditorium.

Kan aan de huidige crisis wellicht een gunstige wending worden gegeven door te investeren in een groene economie? Als voorbeeld wordt de Amerikaanse New Deal gegeven: het programma van investeringen dat door president Roosevelt in de jaren dertig werd ingezet om de economie uit het slop te trekken.

Het debat wordt geleid door journalist en publicist Pieter Hilhorst en wordt ingeleid door hoogleraar milieukunde Klaas van Egmond (Universiteit Utrecht). Gasten zijn groene investeerder Henk Keilman, Philips-topman Harry Hendriks en Carel Callenbach van algenbedrijf Ingrepro. Het wordt mede georganiseerd door het Nicis Institute, het Maatschappelijk Topinstituut voor steden.

Vanaf 20.00 uur in de Blauwe Zaal, toegang gratis.