Dromen van een land voor Koerden

Dag van de Kunst

Ook Obama moest het leren
Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
TU/e-voetbalrobots derde op EK
29 april 2009 - Het robotvoetbalteam Tech United van de TU/e heeft tijdens de RoboCup German Open 2009, het officieuze EK, de bronzen medaille veroverd. Tech United moest daarmee afstand doen van de Europese titel die het team het afgelopen jaar mocht dragen.
Foto: Tech United

Wel plaatsten de Eindhovenaren zich met hun derde plek voor de wereldkampioenschappen in het Oostenrijkste Graz, vanaf 29 juni.

Tech United behaalde de derde plek na haar 2-0 zege op Carpe Noctem, het team van de Universiteit van Kassel. Daarmee sloten de Eindhovenaren hun EK-deelname naar eigen zeggen af met ‘een mooie, verdiende overwinning’.

In de finale in de Middle-Size League, waarin ook de TU/e vorige week uitkwam, werd gestreden door de universiteitenteams uit Stuttgart en Osnabrück. RFC Stuttgart, die een dag eerder voor Tech United ook al te sterk was gebleken, won de eindstrijd met een overtuigende 4-0./.