Mexicaanse griep zet nog niet door aan TU/e
10 september 2009 - Sinds de Intro zijn er slechts vier vermoedelijke gevallen gemeld van Mexicaanse griep onder studenten en medewerkers van de TU/e. Bovendien zijn de gevallen dusdanig verspreid over de campus, dat het onwaarschijnlijk lijkt dat er sprake is van een gemeenschappelijke besmettingsbron op het universiteitsterrein.

Gedurende de introductieweek werden vier mogelijke gevallen van de Nieuwe Influenza A (de ‘Mexicaanse griep’) gemeld bij het Onderwijs en Studenten Service Centrum (STU), dat de meldingen aan de TU/e coördineert. Sindsdien zijn er dus nog vier gevallen bijgekomen. Het gaat om een studente Bouwkunde, een medewerkster van Electrical Engineering en een student Biomedische Technologie. Het vierde geval betreft een externe medewerker.

Hoewel de opmars van de Mexicaanse griep vooralsnog bescheiden lijkt, wordt nog altijd aangeraden voorzorgsmaatregelen omtrent hygiëne in acht te nemen. (TJ)/.

Meer informatie over de griep: www.tue.nl/mexicaansegriep.