Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
ESC barbecuet voor daklozen
17 september 2009 - Het Eindhovens Studenten Corps (ESC) wilde het daklozendiner dit jaar zoveel mogelijk informeel houden. Daarom hadden de studenten dinsdagavond 15 september, samen met de gemeente Eindhoven, een barbecue geregeld in parkeergarage ’t Eindje in het centrum van Eindhoven.
Foto: Bart van Overbeeke

Vorig jaar was het een wat sjiekere bedoening, met een diner met meerdere gangen. Studentenvereniging ESC wilde dat de daklozen dit jaar meer konden doen waar ze zelf zin in hadden en niet hoefden te wachten op een volgende gang. De bezoekers, die via verschillende opvanginstellingen waren benaderd, konden zelf opscheppen bij een buffet, verzorgd door zeven keurslagers.

Volgens Merel de Bruijn, penningmeester bij het ESC, waren de ongeveer vijfenzeventig daklozen die kwamen, erg enthousiast. “Dj’s Sjors en Sjimmie verzorgden een bingo en een optreden. Eén dakloze vertelde me vrolijk dat hij bij de bingo een sjaal, muts en handschoenen had gewonnen. Er werd goed gegeten, de meesten schepten twee of drie keer op.”

Het is de derde keer dat de studentenvereniging het daklozendiner mede organiseert. Het ESC wil zich hiermee ‘inzetten voor de maatschappij’. (JvG)/.