Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
Financiële injectie ROOD voor CvB
11 februari 2010 - ROOD heeft het College van Bestuur afgelopen vrijdag een symbolische financiële injectie gegeven. De jongerenafdeling van de SP overhandigde nepbiljetten van vijftig euro met 446 handtekeningen van TU/e-studenten tegen bezuinigingen op de campus en daarbuiten.

Universiteitssecretaris ir. Harry Roumen nam de spaarpot met geld in ontvangst en luisterde naar de rede van Bouwkundestudent Jouke de Boer. Zijn partij ROOD wil dat er niet meer bezuinigd wordt op het budget voor de bibliotheek, dat het mogelijk blijft technisch-wetenschappelijk Frans en Duits te leren en dat faculteiten met personeelskrapte niet meer gedwongen worden tot een vacaturestop.

Roumen waardeert het pleidooi van De Boer. “Ik zie dat jullie heel geëngageerd zijn en hard hebben gewerkt om deze handtekeningen te verzamelen. Voor een deel zijn we het ook eens. Maar wij moeten afwegingen maken, dat heet besturen. We zullen altijd de toegankelijkheid en kwaliteit van de universiteit bewaken. We nemen de belangen van studenten daarin mee.” (NS)/.