Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar

TU/e scoort hoog in Keuzegids Masters

15 februari 2010 - In de vandaag verschenen Keuzegids Masters staat de TU/e op de derde plaats van alle hoger-onderwijsinstellingen. Alleen Wageningen en de particuliere universiteit Nyenrode kregen een hoger totaalcijfer. Ook in de Keuzegids Bachelors, die in december verscheen, kwam de TU/e als beste TU van Nederland uit de bus.

x2_s.jpg

Van de TU/e-opleidingen krijgt de master Applied Physics de beste beoordeling. Met een score van 85 steekt de opleiding ruimschoots boven de andere Nederlandse masters natuurkunde uit. Verder zijn er eerste plaatsen, in hun respectievelijke categorieën, voor de TU/e-masters Human Technology Interaction, Embedded Systems, Sustainable Energy Technology en Industrial Design. Voor de laatste drie gaat het om gedeelde eerste plaatsen.

De onafhankelijke gids wordt uitgegeven door het Hoger Onderwijs Persbureau, en is gebaseerd op de oordelen van studenten en experts. De TU/e deelt de derde plaats in de overall ranking met de Open Universiteit en de Hogeschool Utrecht (IJ).