Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
Studenten in debat met rector

Rector Hans van Duijn gaat woensdag 28 april met TU/e’ers in debat over de harde kritiek die hij vlak voor de jaarwisseling in Cursor uitte op onder meer het studiegedrag en de maatschappelijke betrokkenheid van studenten aan de universiteit. De studentengroeperingen PF en Groep-één organiseren het debat, dat plaatsvindt in de Blauwe Zaal van het Auditorium, samen met Studium Generale (SG) en het Onderwijs en Studenten Service Centrum (STU).Volgens Nic van Kooten, fractievoorzitter van de PF, is het de bedoeling dat Van Duijn zijn kritiekpunten vooraf nog eens kort toelicht, waarna een panel er aan de hand van een aantal stellingen op zal reageren. Ook is er ruimte voor discussie met toeschouwers in de zaal; SG-hoofd Lucas Asselbergs treedt op als discussieleider. Van Duijn gaf al eerder aan dat het interview in Cursor opgevat mag worden als een provocatie en een uitnodiging tot discussie. (HK)