Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
Dansen in meer dan drie veters
Afgelopen weekend was het Auditorium het toneel van pittige rokjes, hoge hakken en fijne muziek. Ruim tweehonderdvijftig deelnemers uit alle studentensteden deden mee aan het Nederlands Toernooi Dansende Studenten.

Op verschillende niveaus dansten zij twee dagen ballroom en latin. Drie Eindhovense studenten vielen in de prijzen: bij latin werden Coen Loermans en Karen van Kerkhof eersten in de klasse ‘profis’ en Sonja van Schendel werd ( met haar Twentse gelegenheidspartner) eerste bij de ‘masters’.

Om te voorkomen dat de aandacht afgeleid werd van het dansen, kregen de deelnemers het verzoek om zich bescheiden te kleden. Hans Loomans van de organisatie legt uit: “Echte wedstrijdkleding ziet er te professioneel uit en accentueert ook vaak de heupen van de dames nogal”. De dames kregen daarom in het reglement nog een extra tip mee: ‘Houd het een beetje zedelijk. Sommige mensen nemen er aanstoot aan wanneer je in drie schoenveters op de dansvloer staat’. (SK)