Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
Eind maart studentenquiz aan de TU/e
Wie op woensdag 31 maart in teamverband zijn of haar kennis over film, muziek, media, theater, literatuur en beeldende kunst wil etaleren in het Gaslab, moet twee of drie medekandidaten vinden en zich snel aanmelden bij Studium Generale voor de voorronde van de landelijke studentenquiz (zie www.tue.nl/sg en klik op ‘aanmelden’).

Er is in het Gaslab ruimte voor vijfendertig teams. De winnaar van deze lokale voorronde gaat eind mei deelnemen aan de landelijke finale. Deelname aan de voorronde staat open voor studenten en medewerkers van de TU/e en Fontys Hogescholen, maar alleen een studententeam komt in aanmerking voor een plek in de landelijke finale. Het idee voor een brede studentenquiz ontstond vorig jaar aan de TU/e bij David Ernst van Studium Generale. Andere universiteiten omarmden het idee en dat heeft geresulteerd in lokale voorrondes aan negen universiteiten en een landelijke finale eind mei.

Teams van minimaal drie en maximaal vier kandidaten worden woensdagavond 31 maart in het Gaslab doorgezaagd over hun kennis over zes cultuurthema’s. Over elk thema worden zes open en zes multiple-choicevragen gesteld. Aangevuld met nog drie ‘live’-vragen levert dit een totaal van vijfenzeventig vragen op. Veel vragen worden ondersteund met beeld- en geluidsmateriaal. De twee best presterende studententeams strijden uiteindelijk voor een plaats in de landelijke finale.

De deelnamekosten per team bedragen vijf euro en het winnende team ontvangt een mooi prijzenpakket. Volgende week staat in Cursor een pagina met vragen die een indruk geven van wat de deelnemers op 31 maart kunnen verwachten. (HK)/.