Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
Studentenstad-info op nieuwe Shift-site
Shift040 hoopt voor haar tweede verjaardag, eind mei, haar vernieuwde website te lanceren. Nieuw op de site, naast het studentennieuws waarop Shift is gestoeld, is een stuk algemene voorlichting aan scholieren en nieuwe studenten over Eindhoven studentenstad. Shift slaat hiervoor de handen ineen met het Communicatie Expertise Centrum van de TU/e, dat zich onder meer bezighoudt met studievoorlichting.

Welke evenementen of studentenverenigingen zijn er in Eindhoven, waar kunnen studenten terecht voor informatie over wonen en werken, of voor een lekker hapje of drankje? Dergelijke informatie is wel voorhanden, maar nu veelal nog versnipperd, stelt Ivo Jongsma, initiatiefnemer en lid van de stichtingraad van Shift040. Informatie over Eindhoven als studentenstad is bovendien voor alle onderwijsinstellingen in de stad hetzelfde; wel zo efficiënt om die op één plek onder te brengen en te beheren. “Bovendien komt het op de site van bijvoorbeeld de TU/e misschien toch wat reclameachtig over, in tegenstelling tot wanneer het op een onafhankelijke site als Shift staat”, denkt Jongsma.

De kosten voor de vernieuwde site, naar schatting ruim 45.000 euro, worden betaald uit de TU/e-pot voor het programma Eindhoven Studentenstad. Onderwijsinstellingen in Eindhoven kunnen straks vanaf hun voorlichtingssites doorlinken naar het overzicht op shift040.nl. Naast het nieuws, een evenementenagenda en het studentenstadoverzicht moet op de site ook een keuringsapplicatie komen, aldus Jongsma, waarmee bezoekers bijvoorbeeld cafés en restaurants kunnen beoordelen.

Bestuursvoorzitter Tom van Lochem van Shift040 is tevreden over de uitbreiding van de site. “Voor ons is het fijn om de nieuwe en toekomstige Eindhovense student al in een vroeg stadium te kunnen laten kennismaken met Shift.” Overigens benadrukt hij dat het nieuws op de site de boventoon blijft voeren. Bovendien worden de ‘statische’ algemene informatie en het ‘dynamische’ actuele gedeelte netjes gesplitst “zodat de huidige studenten geen last hebben van allerlei informatie die ze allang kennen”.

De nieuwe site van Shift wordt momenteel gebouwd; de huisstijl, het logo en de kleuren blijven in grote lijnen overigens hetzelfde, aldus Jongsma. (MvdV)/.

Zie ook Shift040 met vallen en opstaan op eigen benen