C0llege clash
    Studenten Design Academy strijken met eer bij TU/e-wedstrijd
    11 november 2010 - Het was bedoeld als TU/e-wedstrijd, maar twee studenten van de Design Academy streken uiteindelijk met de eer. Bart Nijssen en Nichon Glerum werden de winnaars van ‘Back Home’, geïnspireerd op de gelijknamige Bouw in Beeldprijs 2010-expositie die vanaf deze week aan de TU/e te zien is.

‘Home is where the house is’ is de titel van het winnende boekwerk, bestaand uit portretten van 28 internationale designstudenten in Eindhoven die vertellen over hun heimweegevoelens. Dr. Lucas Asselbergs, hoofd van Studium Generale, moet toegeven dat de andere inzenders wel wat sputterden bij de bekendmaking van de winnaars van de TU/e-wedstrijd, afgelopen maandag. “De formulering van de regels was kennelijk niet eenduidig. Bovendien was er lange tijd überhaupt maar één inzending en dat was deze.”

Op de valreep dienden drie TU/e’ers hun ideeën in: een gedicht en drie foto’s van de Amerikaanse Sjaña Holloway, een boek met parenfoto’s van de Chinees Zhiyuan Zheng en een poster met gedicht van de Griek Totis Karaliolios.

‘Bouw in Beeldprijs 2010: Back Home’ is tot vrijdag 3 december te zien in de hal van het Hoofdgebouw.

It was supposed to be a TU/e-only contest, but in the end it was a couple of Design Academy students, who managed to find a loophole, that carried off the palm. Bart Nijssen and Nichon Glerum won the ‘Back Home’ prize, inspired by the 2010 Building in Focus prize (BIBP) of the same name. Exhibition opened this week in the Hoofdgebouw hall.