/Voorpagina
/Mensen
/Nieuws
/Cultuur
/Studentenleven
/Achtergrond
/English page
/Onderzoek
/Reportage
/Ruis
/Harmpje
/Colofon
/Faculteits Berichten
/Vacatures
/Mensa
/Oude cursors
/pdf formaat
/TUE
/Zoeken:
/ Cursor nummer 3 nummer 8

jaargang 42, 15 juni 2000


Voorpagina

Untitled Document Stormloop op water bij NSK triatlon

Zwemmen, fietsen en lopen in en rond de waterplas van Aquabest. Dat stond zaterdag op het programma tijdens het NSK triatlon, georganiseerd door de Eindhovense studenten triatlonvereniging Squadra Veloce. Om 17.00 uur sprintten de studenten het water in voor het eerste onderdeel, de 1500 meter zwemmen. Hierna volgde het fietsparcours tussen Best en Son, waarna de atleten weer terugkwamen naar Aquabest voor de looproute rond de plas. De titel werd uiteindelijk opgeëist door Royce Kortekaas in een tijd van 1.56.56. Bij de dames won Janneke Goossens in een tijd van 2.20.43. De beste tijden van Squadra Veloce-leden kwamen van Paul Terstegge op de tiende plek (2.06.48) en Cindy Hillekens op nummer 35 (2.44.40)


Foto: Bram Saeys

Untitled Document ‘Klagen is normaal bij PC privé-project’

Slechte ondersteuning, ontbrekende software, installatieproblemen, foute softwareinstellingen, niet goed functionerende hardware. Bij het Front Office van het Facilitair Bedrijf zijn de afgelopen weken tal van klachten binnengekomen van deelnemers aan het PC Privé-project. De oorzaak ligt niet bij CSS, claimt het bedrijf. De klagers lezen hun documentatie niet goed.

De problemen waar de gebruikers tegen aan lopen hebben te maken met hun soft- en hardware. Daarbij loopt men bij leverancier CSS tegen een onwillige helpdesk aan. CSS heeft beterschap beloofd en werkt aan een oplossing. Inmiddels heeft het Front Office een excuusbrief verstuurd naar alle PC Privé-deelnemers die hun apparatuur bij CSS besteld hebben. In totaal zijn er 470 bestellingen geplaatst.

Ruim twintig officiële klachten noteerde het Front Office de afgelopen tijd sinds de uitlevering van de apparatuur. “Daarnaast zijn er ook bij het College van Bestuur klachten neergelegd. En in de wandelgangen hoor je natuurlijk ook het een en ander”, zegt het hoofd Front Office Angela Stevens. De klachten zijn redelijk eenduidig. Stevens: “In de eerste plaats is de service van de helpdesk klantonvriendelijk. Hoewel de helpdeskmedewerkers een speciale opleiding gehad hebben om de TUE van dienst te kunnen zijn, werkt het niet grandioos Daarnaast zijn er hardwareproblemen. Dat is op zich niet zo erg als daar vervolgens adequaat mee omgesprongen wordt door de helpdesk. Maar dat gebeurt niet.” De hardwareproblemen variëren van een niet geïnstalleerde geluidskaart tot een niet werkende scanner en een kapotte frontschakelaar.

Als klap op de vuurpijl bleek onlangs de naam van een van de te bestellen configuraties te zijn veranderd zonder dat de kopers daar van op de hoogte gesteld werden. Stevens: “Hoewel de specificaties van de machine hetzelfde waren, kregen sommige mensen dus een andere machine dan ze besteld hadden. Ook dat is geen probleem, als de klanten daar vantevoren duidelijk over ingelicht worden”, aldus Stevens.

Witheet

CSS-medewerker Soeniel Nabibaks, projectleider van het PC Privé-project, zijn negen van de tien klachten onterecht. Volgens Nabibaks ontstaan de meeste klachten omdat mensen hun documentatie slecht lezen en bij problemen naar de verkeerde helpdesk bellen. “Als ze na drie keer bellen weer een afwijzend antwoord krijgen”, zegt Nabibaks, “worden ze witheet en dienen ze een klacht in. Begrijpelijk natuurlijk, maar wij kunnen daar niets aan doen.”

CSS regelt jaarlijks zo’n dertig PC Privé-projecten. “Dat mensen gaan klagen is de normaalste zaak van de wereld bij PC Privé-projecten”, zegt Nabibaks. “We sturen altijd een enquêteformulier waarop mensen na afloop van het project hun mening kunnen geven. Je mag in je handen klappen als daar 1 procent van terugkomt. In eerste instantie wordt er hard geschreeuwd. Toch blijkt achteraf uit het kleine aantal reacties op de enquête dat de daadwerkelijke klachten mee vallen.” Als pleister op de wonde heeft CSS een extra coördinator op de ‘call agents’ gezet en wordt de enquête vervroegd uitgevoerd.

“We willen dat de problemen acuut verholpen worden”, zegt Angela Stevens stellig. “In oktober volgt een nieuwe PC Privé-ronde en als CSS de problemen niet verhelpt, is het afgelopen. Dan gaan we naar een ander.”/.

Untitled Document Beslissing AVA pas eind augustus

De u-raad wil meer tijd voor een beslissing over AVA. Dat blijkt uit een brief die de voorzitter van de universiteitsraad aan het College van Bestuur heeft gestuurd. Het College van Bestuur zegt ‘verrast’ te zijn door de brief, maar is akkoord gegaan met een eindbeslissing over AVA in de laatste week van augustus.

In de laatste vergadering van de universiteitsraad gaf de raad al geen instemming aan het hele reorganisatieplan. De raad ging wel akkoord met een indeling van de interne dienstverlening in elf functionele gebieden. Op 5 juni had het College van Bestuur een onderhoud met de AVA-commissie van de universiteitsraad. Het College bleek na die vergadering de mening toegedaan dat er een afspraak was over de fasering van de presentatie van de plannen. “Wij zouden op 19 juni met een plan op hoofdlijnen en 11 deelplannen komen”, aldus dr.ir. Henk de Wilt van het CvB. De raad zou dan een week de tijd hebben om de plannen voor de vergadering van 26 juni te toetsen. Vervolgens zou er in de vergadering van 26 juni of in de week daarna in een extra vergadering door de raad een akkoord gegeven worden, zo was het idee van het College van Bestuur na de vergadering met de AVA-commissie.

Op 8 juni stuurde de voorzitter van de universiteitsraad, dr. Bob van Winkel, een brief naar het CvB waarin een andere planning wordt voorgesteld. Op 26 juni wil de u-raad namelijk alleen beslissen over het plan op hoofdlijnen. Daarna wil de raad de elf deelplannen integraal beoordelen; daarvoor heeft het een periode van vier weken nodig.

“Daar waren we door verrast”, aldus De Wilt. “Het is een andere planning dan we hadden afgesproken.” Van Winkel, gevraagd naar de kennelijke discrepantie, zegt: “Allereerst kun je met een commissie van de u-raad nooit een afspraak maken. Een commissie moet altijd weer rapporteren aan de raad zelf. Dat is gebeurd. Daarbij bleek dat de raad een ander standpunt innam dan de commissie. Vandaar de brief naar het CvB.”

Het CvB en de u-raad hebben gistermorgen overleg gevoerd over de ontstane situatie. Daar is nu uitgekomen dat de raadsvergadering van 26 juni verschoven wordt naar 3 juli. Dan wordt het plan op hoofdlijnen besproken. Eind augustus komt er een extra raadsvergadering. Pas dan komt volgens Van Winkel een beslissing van de u-raad over het totaal van de plannen./.

Untitled Document Wegens een aantal technische problemen is er vorige week het een en ander mis gegaan met Cursor 37. Zo was de volgorde van een aantal pagina’s niet correct. Hiervoor onze

excuses.

Redactie Cursor














Website Cursor