Noordhof-prijs voor GTD’er

Dutch Design Week

Het sleutelgat
Uurtje voorlichting om rsi te voorkomen
18 oktober 2007 - Veel TU/e-medewerkers en studenten brengen heel wat uren per dag achter een beeldscherm door. Daarin schuilt een risico: door overmatig of verkeerd computergebruik kunnen rsi-klachten (Repetitive Strain Injury, klachten als gevolg van het lange tijd herhaaldelijk dezelfde kleine bewegingen uitvoeren) ontstaan. Daarom organiseert de Arbo en Milieu Service Organisatie (AMSO) van de TU/e jaarlijks vier keer een voorlichtingsmiddag over rsi voor personeel en studenten. De eerstvolgende bijeenkomst is op woensdag 14 november van 14.00 tot 15.00 uur in collegezaal 1.01 van W-hoog. Voor Engelstaligen is er aansluitend, van 15.30 tot 16.30 uur, een presentatie.

De Arbeidsomstandighedenwet verplicht de werkgever om deze voorlichting te geven en werknemers en studenten zijn verplicht daaraan deel te nemen. Daarom zal worden geregistreerd wie aan de bijeenkomst deelneemt. Iedereen is van harte welkom en inschrijving vooraf is niet nodig. AMSO roept met name mensen op die nog niet eerder aan een dergelijke voorlichting hebben deelgenomen. Tijdens de voorlichtingsmiddag worden de basisprincipes van rsi en het voorkomen ervan gepresenteerd. Ook is er ruimte voor vragen./.