Noordhof-prijs voor GTD’er

Dutch Design Week

Het sleutelgat
Onderwijscafé nieuw leven ingeblazen

18 oktober 2007 - De studentengroeperingen PF en Groep-één hebben in samenwerking met Studium Generale besloten om het Onderwijscafé te heractiveren. Op maandag 22 oktober kan van 17.00 tot 18.30 uur in De Tureluur op de bovenste etage van het Hoofdgebouw gediscussieerd worden over de stelling: ‘Weg met de middenmoot, leve de excellente student!’. In onderwijsland komen de onderscheidende programma’s en opleidingen voor excellente studenten met een sneltreinvaart opzetten. Een trend die de voorgaande stelling lijkt te bevestigen. Of ligt het toch niet zo gemakkelijk? Gaat dit soort programma’s samen of ten koste van gedegen onderwijs voor de ‘gewone’ student? En wat typeert nou eigenlijk een excellente student? In een informele setting wordt na een korte introductie met een deskundig panel gediscussieerd over de vraag of onderwijs meer of minder toegespitst moet worden op de excellente student en wat zo’n student een excellente student maakt. En wat is het nut, de noodzaak, of misschien wel de vloek van deze onderscheidende programma’s?/.