Noordhof-prijs voor GTD’er

Dutch Design Week

Het sleutelgat
Eerste honderd TU/e-fietsen komen eraan
18 oktober 2007 - Fietsenfabrikant Batavus is momenteel bezig met de productie van de eerste honderd witte TU/e-fietsen. Naar verwachting zijn de fietsen vanaf begin december op de weg te zien. Uiterlijk komende week krijgen alle 330 eerstejaars studenten die in aanmerking komen voor de fiets een brief met daaraan een strook waarmee ze zich uiterlijk 15 november kunnen aanmelden voor de fiets.

Er is nog geen beeld van de vraag die er zal zijn naar de fiets, maar Marcel van Buijtenen, organisator van het fietsenproject, verwacht dat er ‘een grote run’ op de fietsen zal zijn. Dit door de lage prijs die studenten betalen, honderdveertig euro, terwijl de winkelwaarde van de fiets een kleine zeshonderd euro is. Wie niet direct honderveertig euro kan betalen, heeft de keuze om het bedrag in veertien maandelijkse termijnen van tien euro te betalen.
In de brief staan ook de regels waaraan studenten zich moeten houden met de fiets. Ze moeten er ‘als een goed huisvader’ mee omgaan. Zo mogen ze ‘m niet binnen een jaar verkopen. Ook mogen ze de kleur van de fiets in die periode niet veranderen en moeten de logo’s van de gemeente en van de TU/e op de fiets blijven zitten.