Noordhof-prijs voor GTD’er

Dutch Design Week

Het sleutelgat
Feest op Stratumseind eerste open activiteit disputenkoepel
18 oktober 2007 - De Federatie der Eindhovense Disputen (FED), in juli van dit jaar officieel opgericht, geeft op woensdagavond 31 oktober een feest in café Fame op Stratumseind. Gratis toegankelijk en gericht op de studenten van Eindhoven. Het is de eerste externe activiteit van deze koepel van onafhankelijke Eindhovense disputen. x1_s.jpg
Het logo van de disputenfederatie .

De FED heeft gezorgd voor een speciale deejay die voor studentikoze sfeer moet zorgen, en de bierprijs is gereduceerd: 1,50 euro voor een vaasje.

De formele oprichting van de stichting Federatie der Eindhovense Disputen had redelijk wat voeten in de aarde. Het voornemen voor de oprichting is al een jaar oud, maar het opstellen van de statuten, de inschrijving bij de Kamer van Koophandel en het verkrijgen van financiering daarvoor duurde langer dan verwacht. Pas in juli dit jaar was de zaak rond.

De FED vertegenwoordigt zeven disputen met in totaal dik negentig leden. Aangesloten zijn Camelot Excalibur, Dignitates, Inter Pocula, In Vino Veritas, Kekulé, l'Attaque Attique en VKO-United. Doel van de federatie is samen sterker staan, bijvoorbeeld voor een betere werving tijdens de Intro, en zaken organiseren waar de individuele disputen te klein voor zijn. “We willen enthousiasme opwekken in Eindhoven voor het dispuutsleven. Ook willen we de vorming van nieuwe disputen aanmoedigen”, vertelt FED-voorzitter Louis-Paul Linssen.

Daarnaast is het de bedoeling dat de verschillende clubs een aantal maal per jaar bij elkaar komen voor gezamenlijke activiteiten en dat de FED elk jaar een aantal open evenementen op poten gaat zetten. Zoals dit feest op 31 oktober vanaf 21.00 uur in de Fame. Linssen hoopt het café vol te krijgen, wat zou neerkomen op een bezoekersaantal van zo’n driehonderd man.

De FED werkt nog aan haar website. Deze zou binnen enkele weken klaar moeten zijn.