Noordhof-prijs voor GTD’er

Dutch Design Week

Het sleutelgat
Industrial Design levert eerste masters af
19 oktober 1007 - Ze zouden eigenlijk feestelijk de lucht in gaan, met een grote luchtballon. Maar de wind was donderdagmiddag 18 oktober te sterk, waardoor de diploma-uitreiking aan Pei-Yin Chao, Carlijn Compen, Robert van Dijk, Bas Groenendaal, Ruud-Peter Lemmens, Thomas Visser en Rik Wesselink zich geheel afspeelde binnen de muren van De Zwarte Doos. Zij zijn de zeven eerste afgestudeerde masters van de in 2001 gestarte opleiding Industrial Design (ID).

x2_s.jpg
Een foto van de diploma-uitreiking, genomen door het projectiedoek. Foto: Bart van Overbeeke.

Naast toespraken door decaan prof.dr.ir. Jeu Schouten en door de afstudeercoaches, was ook Océ-bestuurder ir. Rokus van Iperen als spreker aanwezig. TU/e-alumnus Van Iperen, voorzitter van de raad van bestuur van Océ, is een van de drijvende krachten geweest achter de oprichting van de faculteit ID.

De volgende uitreiking van masterdiploma’s ID staat gepland voor april volgend jaar. Opleidingsdirecteur dr. Ingeborg Janssen Reinen verwacht dat dan een ongeveer net zo grote lichting studenten het masterpapiertje krijgt. In totaal telt de masteropleiding ID nu om en nabij zestig studenten.

De aangekondigde ballonvlucht houden de zeven ID-eerstelingen overigens tegoed. Ze kregen tijdens de uitreiking een tegoedbon om op een nader te bepalen datum alsnog de lucht in te gaan.