Eerste editie

Wetenschap op TV

GLOW 2007
Eerste promotie buiten Eindhoven
8 november 2007 - Ir. Theo Hofman was dinsdag 6 november de eerste TU/e-promovendus die buiten Eindhoven, in Kasteel Helmond, zijn proefschrift verdedigde. Hofman heeft aan de faculteit Werktuigbouwkunde onderzoek gedaan naar de zuinigste aandrijflijn voor hybride auto’s.
Foto’s: Bart van Overbeeke

In Helmond is veel automotive-industrie gevestigd, en de stad heeft de ambitie een centrum voor automotive te worden. Het is de intentie om in de toekomst meer proefschriften op het gebied van automotive in Helmond te laten verdedigen. Hofman vindt het bijzonder in het kasteel te promoveren: “Nu moet ik mijn proefschrift verdedigen voor het oog van de burgemeester van Helmond en de rector. Dat maakt het spannender, maar voor mezelf doe ik alsof het een ‘gewone’ promotie is.”

Zie hier voor een artikel over het promotieonderzoek van Hofman.