Eerste editie

Wetenschap op TV

GLOW 2007
TU/e-prof Van Bronswijk in Wetenschapsquiz

8 november 2007 - Prof.dr. Annelies van Bronswijk, hoogleraar bij de faculteit Bouwkunde, maakt dit jaar deel uit van het team van geleerden in de Nationale Wetenschapsquiz. De VPRO zendt de finale hiervan uit op kerstavond, maandag 24 december, om 22.45 uur op Nederland 3. Het team van geleerden, dat dit jaar geheel uit vrouwen bestaat, neemt het dan op tegen de knapste familie van Nederland. Deze wordt de komende weken geselecteerd in aparte voorrondes. Naast Van Bronswijk bestaat het team van geleerden uit prof.dr. Suzanne Hulscher, hoogleraar Technische Natuurkunde in Twente, en Welmoet Damsma, studente natuur- en sterrenkunde aan de Universiteit van Amsterdam.Van Bronswijk was onlangs in het nieuws toen ze op Harvard University één van de Ig Nobelprijzen 2007 in ontvangst mocht nemen.