Eerste editie

Wetenschap op TV

GLOW 2007
Bert Meijer in top-100 meest geciteerde chemici
14 november 2007 - TU/e-hoogleraar prof.dr. Bert Meijer staat op plaats 39 in de lijst van 100 meeste geciteerde chemici ter wereld van de laatste 10 jaar. De lijst is deze maand opgesteld door de website in-cites.com, die statistieken bijhoudt over wetenschappelijke publicaties. 9.085 citaten verwijzen naar werk van Bert Meijer. x6_s.jpg
Bert Meijer. Foto: Bart van Overbeeke

Meijer, die werkt bij de faculteit Scheikundige Technologie en bij de faculteit Biomedische Technologie, is de vierde Nederlander op de lijst. De hoogst genoteerde Nederlandse chemicus is prof.dr. Ton Spek (Universiteit Utrecht), die met 11.514 citaten plaats 9 in de lijst inneemt. Verder staan prof.dr. Piet Gros (ook Universiteit Utrecht) en dr. Raj Pannu (Universiteit Leiden) op respectievelijk plaats 21 en 27.

Meijer heeft een uitgebreide palmares als onderzoeker. Zo kreeg hij in 2001 de Spinozaprijs, de Nederlandse variant van de Nobelprijs. Verder is hij lid van de Koninklijke Nederlandse Akademie van Wetenschappen.